Rekrutteringsforløb – trin for trin
Crone Consulting bidrager gennem hele rekrutteringsprocessen, hvilket sikrer, at I får den nødvendige rådgivning og bistand i hele forløbet.
Afhængigt af jeres behov kan et rekrutteringsforløb omfatte:
- Indledende møde – Afdækning af behov, udfordringer, organisation og kandidatprofil
- Analyse af organisatoriske behov og udfordringer
 - Analyse af ledelsesmæssige behov og udfordringer
 - Interview med relevante personer / ansættelsesudvalg om job-, kompetence- og personprofil
 
 - Analyse af profil
- Identifikation af funktion, stillings- og kompetenceprofil
 
 - Udarbejdelse og præsentation af annonce- og profilmateriale
 - Identifikation af potentielle kandidater og search
- Annoncering i relevante medier
 - Search i netværk og relevante organisationer
 - Oversigt over ansøgere
 
 - Udvælgelse
- Eventuel screening af relevante kandidater, telefonisk eller ved møde
 - Udvælgelsesmøde
 - Invitation af udvalgte kandidater
 
 - samtale
- Udvælgelse
 - Invitation
 - Forberedelse og facilitering af samtaler
 
 - Assessment og testprogram med erhvervspsykologiske test (færdighedstest og afdækning af personprofil)
- Invitation til test
 - Gennemførelse af testforløb
 - Feedback til kandidaten om testresultatet
 
 - samtale – Testresultat præsenteres for ansættelsesudvalget og anvendes i samtalen
- Indkaldelse af udvalgte til 2. samtale
 - Forberedelse og facilitering af samtaler
 
 - Indhentning af referencer og rapportering af disse
 - Aftale om ansættelse (kontrakt)
 - Afslag – Øvrigt ansøgere orienteres mundtligt eller skriftligt
 - Evaluering af processen: Straks efter med den ansættende kunden – 6 måneder efter med den ansættende og den rekrutterede
 
