Rekrutteringsforløb – trin for trin

Crone Consulting bidrager gennem hele rekrutteringsprocessen, hvilket sikrer, at I får den nødvendige rådgivning og bistand i hele forløbet.

Afhængigt af jeres behov kan et rekrutteringsforløb omfatte:

  1. Indledende møde – Afdækning af behov, udfordringer, organisation og kandidatprofil
    • Analyse af organisatoriske behov og udfordringer
    • Analyse af ledelsesmæssige behov og udfordringer
    • Interview med relevante personer / ansættelsesudvalg om job-, kompetence- og personprofil
  2. Analyse af profil
    • Identifikation af funktion, stillings- og kompetenceprofil
  3. Udarbejdelse og  præsentation af annonce- og profilmateriale
  4. Identifikation af potentielle kandidater og search
    • Annoncering i relevante medier
    • Search i netværk og relevante organisationer
    • Oversigt over ansøgere
  5. Udvælgelse
    • Eventuel screening af relevante kandidater, telefonisk eller ved møde
    • Udvælgelsesmøde
    • Invitation af udvalgte kandidater
  6. samtale
    • Udvælgelse
    • Invitation
    • Forberedelse og facilitering af samtaler
  7. Assessment og testprogram med erhvervspsykologiske test (færdighedstest og afdækning af personprofil)
    • Invitation til test
    • Gennemførelse af testforløb
    • Feedback til kandidaten om testresultatet
  8. samtale – Testresultat præsenteres for ansættelsesudvalget og anvendes i samtalen
    • Indkaldelse af udvalgte til 2. samtale
    • Forberedelse og facilitering af samtaler
  9. Indhentning af referencer og rapportering af disse
  10. Aftale om ansættelse (kontrakt)
  11. Afslag – Øvrigt ansøgere orienteres mundtligt eller skriftligt
  12. Evaluering af processen: Straks efter med den ansættende kunden – 6 måneder efter med den ansættende og den rekrutterede